Introducere
Persoana vârstnică care se află într-o situație de risc din punct de vedere socio-medical și dorește întocmirea unei anchete sociale privind internarea într-un centru de îngrijire și asistență, trebuie să completeze o cerere însoțită de o serie de documente care atestă gradul de dependență a persoanei sau nevoia de servicii de îngrijire instituționalizată, în conformitate cu:
- Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 448 din 2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare.
Criterii de eligibilitate
Direcția de Asistență Socială Târgu Mureș realizează evaluarea pentru persoanele care îndeplinesc următoarele criterii:
- Au vârsta legală de pensionare;
- Au domiciliul în Municipiul Târgu Mureș;
- Nu au locuință și nici posibilitatea de a-și asigura condițiile de locuit pe baza resurselor proprii;
- Nu are familie sau nu se află în întreținerea unei sau unor persoane obligate la aceasta, potrivit dispozițiilor legale în vigoare;
- Nu realizează venituri proprii sau acestea nu sunt suficiente pentru asigurarea îngrijirii necesare;
- Nu se pot gospodări singure sau necesită îngrijire specializată;
- Se află în imposibilitatea de a-și asigura nevoile socio-medicale, datorită bolii ori stării fizice sau psihice.
Acte necesare derulării procesului de evaluare a situației socio-economică în vederea internării într-un centru de îngrijire și asistență socială
Evaluarea inițială a Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș demarează în momentul în care există următoarele acte:
– Cererea privind întocmirea anchetei sociale în vederea internării într-un centru de îngrijire și asistență care să conțină următoarele: nume, prenume, adresă, număr de telefon şi semnătura persoanei solicitante, precum şi data efectuării cererii;
– Actul de identitate (în copie);
– Cuponul de pensie (în copie);
– Recomandările şi/sau evaluările medicului de familie/medicului specialist (în copie);
– Adeverința medicală/certificatul medical (în copie);
– Alte acte (după caz).
Procedura privind întocmirea anchetei sociale în vederea internării într-un centru de îngrijire și asistență socială a persoanelor vârstnice care se adresează Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
Cererea tip, completată de către persoana vârstnică sau de către reprezentantul acestuia/membru de familie/altă persoană, după caz, în situația persoanei vârstnice nedeplasabile, se va depune la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș, str. Gheorghe Doja, nr. 9, camera 8 (Registratură) sau online la adresa de e-mail: registratura.das@tirgumures.ro.
Cererile însoțite de documentele necesare stipulate mai-sus, vor fi preluate de inspectorii Compartimentului de Asistență Persoane Vârstnice.
O echipă compusă din doi inspectori se vor deplasa la domiciliul solicitantului în vederea evaluării situației socio-medicale în vederea întocmirii anchetei sociale.
După evaluarea inițială, inspectorii din cadrul Compartimentului de Asistență Persoane Vârstnice, vor elabora ancheta socială, pe care o vor înmâna persoanei vârstnice, însoțită de lista centrelor de îngrijire și asistență din județul Mureș. Din lista pusă la dispoziție, beneficiarul va alege furnizorul de servicii sociale pe care îl dorește, urmând ca mai apoi să îl contacteze.
Centre de îngrijire și asistență socială de stat din Județul Mureș (prin D.G.A.S.P.C. Mureș)
Descarcă Lista centrelor de îngrijire si asistență socială Mureș [27.46 KB]
Puteți trimite formularul tip completat și semnat folosind formularul de mai jos sau puteți completa formularul în format digital online.
Completare și trimitere formular tip
Puteți trimite formularul tip completat și semnat folosind formularul de mai sus sau puteți completa formularul de mai jos în format digital.
Completare formular în format digital