Generalități
Indemnizația lunară acordată în baza Legii nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, încetează cu luna următoare celei în care persoana cu handicap nu mai îndeplinește condițiile care au dus la stabilirea acestui drept.
Condițiile în care încetează acordarea dreptului la indemnizație lunară, pot fi:
- expirarea valabilității certificatului de încadrare în gradul grav de handicap;
- schimbarea încadrării în grad de handicap;
- decesul beneficiarului;
- schimbarea opțiunii persoanei cu handicap grav privind angajarea unui asistent personal;
- schimbarea domiciliului persoanei cu deficiențe grave pe raza altei localități;
- schimbarea opțiunii de a beneficia de indemnizație lunară/însoțitor din partea altei instituții decât de la Direcția de Asistență Socială Târgu Mureș;
- instituționalizarea minorului cu handicap grav într-un centru de plasament;
- instituționalizarea persoanei cu handicap grav într-un centru public rezidențial;
- condamnarea sau reținerea în urma săvârșirii unei infracțiuni de către persoanele cu handicap grav.
Acte necesare
În vederea încetării dreptului la indemnizație lunară, solicitantul va depune la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș sau prin e-mail (registratura.das@tirgumures.ro), următoarele documente:
- Cerere pentru încetarea dreptului la indemnizație lunară (Formular cerere 02 pentru sistarea indemnizației de însoțitor);
- Certificatul nou de încadrare în grad de handicap (grav fără asistent personal, accentuat, mediu);
- Copie carte de identitate;
- Adeverință privind internarea persoanei cu handicap într-un centru de plasament/centru public rezidențial;
- Certificat de deces.
Puteți trimite formularul/cererea tip completat și semnat folosind formularul de mai jos împreună cu documentele necesare.
Completare și trimitere formular tip