Legislație
- Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările ulterioare;
- Legea nr. 272/2004, republicată, privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările ulterioare;
- Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, standard;
- Ordonanța Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, cu modificările ulterioare;
- HG nr. 691/2015 pentru aprobarea Procedurii de monitorizare a modului de creștere și îngrijire a copilului cu părinți plecați la muncă în străinătate și a serviciilor de care aceștia pot beneficia, precum și pentru aprobarea Metodologiei de lucru privind colaborarea dintre direcțiile generale de asistență socială și protecția copilului și serviciile publice de asistență socială și a modelului standard al documentelor elaborate de către acestea, precum și ale altor acte normative secundare aplicabile domeniului;
- Ordinul Ministerului muncii și justiției sociale nr. 27 din 3 ianuarie 2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor.
Descrierea activității
CCS (cod serviciu social 8899CZ-F-I), funcționează împreună cu Centrul de Zi „Rozmarin” (CZR) și constă în acordarea beneficiilor de asistență socială prin servicii de consiliere pentru copii și părinți, sprijinirea părinților pentru a face față dificultăților psihosociale care afectează relațiile de familie, pentru dezvoltarea competențelor parentale, pentru prevenirea separării copilului de familie, servicii complementare celorlalte servicii pentru protecția copilului.
Servicii oferite
Informare
- Furnizează beneficiarilor informații practice despre creșterea și educarea copilului, informații cu caracter juridic, informații medicale, informații despre alte servicii și programe.
Consiliere și orientare:
- Parteneriatul în creșterea și educarea copilului este caracteristica principală a abordării activităților cu familia;
- Programe de consiliere individualizate, bazate pe problemele majore cu care se confruntă familia, în special în legătură cu exercitarea rolului educativ al acesteia;
- Consiliere: socială, psihologică, juridică, pentru găsirea unui loc de muncă etc., desfășurată atât la sediul centrului, cât și la domiciliul familiei.
Beneficiari
- Familii în situație de risc, de abandonare sau de internare a copilului într-o instituție;
- Familiile ale căror copii beneficiază de serviciile CZR;
- Familii ale căror copii sunt instituționalizați;
- Familii aflate în situație de criză (cu părinți despărțiți, cu părinți plecați la muncă în străinătate, cu copii care au cerințe educative speciale etc.);
- Familii (naturale, substitutive sau adoptive) care solicită consiliere pentru creșterea și educarea copiilor;
- Familii cu posibilitatea de adopție, viitori părinți sau copii.
Condiții de acces în CCS
Depistarea cazurilor se face prin:
- Adresare directă (solicitarea familiei);
- Trimitere de la un alt serviciu (din cadrul DAS Târgu Mureș , DGASPC Mureș sau alte instituții abilitate);
- Anchete sociale, vizite în școli, centre de plasament, spitale etc.
Procedura de evaluare, urmată de propunerea pachetului de servicii către beneficiar, presupune:
- Întocmirea planului de intervenție interdisciplinară, inclusiv programarea anchetelor psiho-sociale, a interviului cu psihologul, a ședințelor de consiliere sau de informare, estimarea duratei intervenției etc.;
- Evaluarea periodică a cazurilor, conform momentelor stabilite în planul de intervenție;
- Monitorizarea cazurilor, prin intermediul dosarului de monitorizare.
Condiții de încetare a serviciilor CCS
- Refuzul obiectiv al beneficiarului de a mai primi serviciile sociale, exprimat în mod direct sau prin reprezentant;
- Beneficiarul s-a mutat în altă unitate administrativ-teritorială;
- Nerespectarea în mod repetat de către beneficiar a regulamentului de ordine interioară al furnizorului de servicii sociale;
- Încălcarea de către CCS a prevederilor legale cu privire la serviciile sociale, dacă este invocată de beneficiar;
- Retragerea autorizației de funcționare sau a acreditării CCS;
- Limitarea acreditării CCS, în măsura în care este afectată acordarea serviciilor către beneficiar;
- Schimbarea obiectului de activitate al CCS.
Contact
Adresa: Târgu Mureș, str. Ludușului, nr. 29, 540392
Telefon: +40 365 804 850
E-mail: registratura.das@tirgumures.ro; social8@tirgumures.ro.
Inspector specialitate: Claudia MORAR
Șef serviciu Centrul de Zi „Rozmarin”: Eugenia-Daniela GHEORGHIȚĂ
E-mail: eugenia.gheorghita@tirgumures.ro