DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ TÂRGU MUREŞ
anunţă
Organizarea examenului de promovare în grad profesional al funcţionarilor publici.
Examenul va avea loc la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureş, str.Gheorghe Doja nr. 9, în data de 14 octombrie 2024, ora 1000, proba scrisă.
Interviul se susține în termen de maxim 5 zile de la data susținerii probei scrise.
Dosarele de înscriere se pot depune la sediul instituţiei în termen de 20 de zile de la data afişării anunţului pe pagina de internet a instituției, în perioada 13.09.2024 – 02.10.2024 şi vor conţine documentele prevăzute în OUG 121/2023.
Condiţiile de participare la examen şi bibliografia stabilită se afişează la sediul și pe site-ul instituției dastgmures.ro .
Coordonate de contact pentru primirea dosarelor : Tîrgu Mureș, str. Gheorghe Doja nr.9, 0365-430859, int.116, mihaela.plesa@tirgumures.ro, persoana de contact Pleșa Mihaela, inspector superior.
Condiţiile de participare la examenul de promovare în grad profesional
- să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
- să fi obţinut cel puţin calificativul „bine” la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;
- să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentului cod.
BIBLIOGRAFIE
pentru promovarea în funcția publică de execuție de inspector clasa I grad profesional superior la Compartiment monitorizare asistenți personali pentru persoane cu dizabilitați din cadrul Serviciului Protecție Specială al Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
1. Constituţia României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
2. Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
3. Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de Urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, republicată, cu modificările și completările ulterioare
4. Legea nr 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată;
5. Legea nr 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
6. Legea nr 292/2011, Legea asistenţei sociale, cu modificările și completările ulterioare;
TEMATICA
pentru promovarea în funcția publică de execuție de inspector clasa I grad profesional superior la Compartiment monitorizare asistenți personali pentru persoane cu dizabilitați din cadrul Serviciului Protecție Specială al Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
- Constituţia României, republicată cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de Urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată;
- Legea nr 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea asistenței sociale nr.292/2011;
Atribuții pentru funcția publică de execuție de Inspector clasa I grad profesional superior la Compartiment monitorizare asistenți personali pentru persoane cu dizabilitați din cadrul Serviciului Protecție Specială al Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
- Asigură crearea bazei de date și a documentelor din domeniul Legii 448/2006 specifice activității, redactarea pe calculator, respectiv multiplicarea şi expedierea documentelor emise
- Asigură evidenţa şi distribuirea corespondenţei intrate-ieşite, respectiv arhivarea curentă şi de păstrare a documentelor serviciului, cu respectarea reglementărilor legale în domeniu
- Ţine evidenţa asistenților personali și a persoanelor cu handicap grav îngrijite, prin folosirea programului Connect X
- Întocmeşte referate, dispoziții, în vederea angajării asistenților personali, a suspendării sau încetării contractului de muncă a acestora
- Întocmeşte adrese, situații statistice și alte documente pentru instituții colaboratoare, cu privire la asistenții personali și persoanele cu handicap grav aflate în grija acestora
- Monitorizează lunar rapoartele de activitate a asistenților personali
- Ține evidența concediilor de odihnă a asistenților personali și a acordării indemnizațiilor cuvenite persoanelor cu handicap grav sau reprezentanților legali ai acestora pentru perioada în care asistentul personal este programat să efectueze concediul de odihnă anual
- Urmăreşte asigurarea de către Serviciul buget-contabilitate a resurselor financiare necesare pentru plata salariilor asistenților personali
- Colectează şi furnizează datele necesare întocmirii unor informări, rapoarte sau alte materiale specifice activității
- Efectuează verificări periodice la domiciliul persoanelor cu handicap care beneficiază de asistenți personali, pentru constatarea modului în care sunt respectate clauzele contractuale și atribuțiile prevăzute în fișa postului, încheie proces-verbal de constatare cuprinzând şi propuneri în caz de nereguli, pentru luarea de măsuri în cadrul legal
- Efectuează anchete sociale sub îndrumarea şefului de serviciu, pe baza specificului nevoilor solicitanților, care va cuprinde evaluarea socială, medicală şi economică a persoanei în cauză, făcând propuneri în baza celor constatate.
- Organizează sub îndrumarea şefului de serviciu instructajul periodic al asistenților personali
- Colaborează cu ONG – uri şi culte religioase, conform convenţiilor de colaborare încheiate cu acestea.
- Acordă servicii de consiliere persoanelor care se adresează
- Aplicarea prevederilor regulamentului UE 679/2016 privind protecția persoanelor fizice cu privire la prelucarea datelor cu caracter personal
- Întocmeşte un raport de activitate zilnică, cu repartiţia activităţilor pe zile, pe care îl va prezenta şefului ierarhic la sfârşitul fiecărei zi. Propune şefului ierarhic măsuri de îmbunătăţire a activităţii
- Elaborarează, revizuiește procedurile operaționale pentru activităţile specifice serviciului
- Elaborarează, revizuiește măsurile stabilite pentru atenuarea riscurilor aferente activităţilor serviciului
- Îndeplineşte orice alte îndatoriri reieşite din Legi, Hotărâri de Guvern sau alte acte normative din Hotărârile Consiliului Local municipal sau primite de la şeful ierarhic.
BIBLIOGRAFIE
pentru promovarea în funcția publică de execuție de inspector clasa I grad profesional superior la Serviciul Protecție Socială din cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
1. Constituţia României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
2. Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
3. Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de Urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, republicată, cu modificările și completările ulterioare
4. Legea nr 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată;
5. Legea nr 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
6. Legea nr 292/2011, Legea asistenţei sociale, cu modificările și completările ulterioare;
TEMATICA
pentru promovarea în funcția publică de execuție de inspector clasa I grad profesional superior la Serviciul Protecție Socială din cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
- Constituţia României, republicată cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de Urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată;
- Legea nr 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea asistenței sociale nr.292/2011;
Atribuții pentru funcția publică de execuție de inspector clasa I grad profesional superior la Serviciul Protecție Socială din cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
-Primirea publicului, în conformitate cu programul aprobat de către conducerea instituţiei.
-Asigurarea evidenţei corespondenţei preluate prin ConectX, respectiv arhivarea-curentă şi de păstrare a documentelor serviciului, cu respectarea reglementărilor legale în domeniu. -Verificarea prealabilă a veridicităţii şi autenticităţii tuturor actelor depuse pentru acordarea dreptului la: acordarea unor sume din bugetul local sub forma unor beneficii de asistență socială, VMI, ajutor de urgență, ajutor de înmormântare, cantina socială, ajutor pentru încălzirea locuinţei, POAD, decontarea cheltuielilor cu masa și cazarea persoanelor refugiate din zona conflictului armat din Ucraina, și alte prestații sociale în baza legilor în vigoare. -Efectuarea anchetelor sociale pe baza specificului nevoilor fiecăruia, cu respectarea formularisticii şi efectuarea comunicărilor către solicitanţi în termen legal. Ancheta va cuprinde evaluarea socială, medicală şi economică a solicitantului; se vor face propuneri în vederea acordării unor prestaţii sociale sau servicii sociale, sau alte propuneri pertinente în baza legilor în vigoare. -Consilierea persoanelor care se adresează serviciului, privind beneficiile sociale la care au dreptul. -Întocmirea propunerilor cu necesarul de sume pentru asigurarea plăţilor la prestațiile sociale precum şi orice alte categorii de plăţi care vor interveni pe parcursul anului financiar, urmărirea şi evidenţa plăţilor efectuate prin Serviciul financiar contabil, resurse umane, salarizare, achiziții, administrativ,logistică, IT. -Întocmirea referatelor şi a proiectelor de dispoziţii, a borderourilor, a statelor de plată, a tabelelor nominale, a răspunsurilor la cererile/adresele repartizate pe cale ierarhică, la termen şi cu respectarea termenelor legale. -Transmiterea dispoziţiilor, borderourilor, centralizatoarelor, anchetelor, cererilor şi a actelor doveditoare la Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţia Socială Mureş în termen legal pentru efectuarea plăţii. -Introducerea în baza de date şi controlul permanent al evidenţei privind prestațiile sociale. -Efectuarea verificărilor periodice la domiciliul beneficiarilor de asistenţă socială, pentru a constata la faţa locului eventualele modificări apărute în situaţia acestora, care ar avea drept consecinţă şi modificarea măsurilor de asistenţă socială de care aceştia beneficiază. -Colaborare cu diverse servicii din cadrul municipiului în vederea bunei funcţionări a activităţii. -Colaborarea cu instituţii din municipiu şi din judeţ, în problemele specifice ale activităţii: Municipiul Tîrgu Mureș, Consiliul Local Mureș, Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Mureş, A.J.O.F.M. Mureş, A.N.A.F.Mureș, D.G.A.S.P.C Mureș., Inspectoratul Şcolar Judeţean Mureş, Consiliul Judeţean Mureş, Prefectura Județului Mureș, Casa Județeană de Pensii Mureș Școli, Grădiniţe, O.N.G., culte religioase, precum şi orice alte instituţii cu care se impune colaborare pentru buna desfăşurare a activităţii şi îndeplinirea corectă a sarcinilor de serviciu. -Respectarea procedurilor operaţionale, SCIM pentru activităţile specifice serviciului -Răspunde de gestionarea riscului și de respectarea măsurilor stabilite pentru atenuarea riscurilor aferente activităţilor serviciului. -Răspunde de respectarea măsurilor stabilite pentru reducerea consumurilor cu utilităţile gaz, energie electrică, apă canal, menajer/apă meteorică. -Îndeplinirea şi altor atribuţii stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri de ale Consiliului Local Municipal, dispoziţii ale primarului sau primite pe cale ierarhică. |
Director Executiv
Andreia Moraru