Anunț examen promovare în grad profesional
DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ TÂRGU MUREȘ
anunţă
Organizarea examenului de promovare în grad profesional al funcţionarilor publici
Examenul va avea loc la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureş, str.Gheorghe Doja nr. 9, în data de 12 octombrie 2023, ora 1000, proba scrisă.
Interviul se susține în termen de maxim 5 zile de la data susținerii probei scrise.
Dosarele de înscriere se pot depune la sediul instituţiei în termen de 20 de zile de la data afişării anunţului pe pagina de internet a instituției, în perioada 12.09.2023 – 29.09.2023 şi vor conţine documentele prevăzute la art. 127 din Hotărârea Guvernului României nr. 611/2008.
Condiţiile de participare la examen şi bibliografia stabilită se afişează la sediul și pe site-ul instituției.
Coordonate de contact pentru primirea dosarelor : Tîrgu Mureș, str. Gheorghe Doja nr.9, 0365-430859, int.110, ancuta.cengher@tirgumures.ro, persoana de contact: Cengher Ancuța, inspector superior resurse umane.
Director Executiv
Andreia Moraru
Condiţiile de participare la examenul de promovare în grad profesional
- să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
- să fi obţinut cel puţin calificativul "bine" la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;
- să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentului cod.
BIBLIOGRAFIE
pentru promovarea în funcția publică de execuție de inspector clasa I grad profesional principal la Serviciul de Protecție Socială din cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
- Constituţia României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
- Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de Urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- Legea nr.292/2011, Legea asistenței sociale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
- Legea nr.272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată
- Ordinul nr.286/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea Planului de servicii si a Normelor metodologice privind întocmirea Planului individualizat de protective
- Ordinul nr.288/2006 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind managementul protecției drepturilor copilului
- Legea nr.156/2023 privind organizarea activității de prevenire a separării copilului de familie
- Legea nr. 208/1997 privind cantinele de ajutor social
TEMATICA
pentru promovarea în funcția publică de execuție de inspector clasa I grad
profesional principal la Serviciul de Protecție Socială din cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
- reglementări privind funcția publică
- reglementări privind administrația publică
- reglementări în domeniul asistenței sociale
- reglementări privind statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice
Atribuții pentru funcția publică de execuție de inspector clasa I grad profesional principal la Serviciul de Protecție Socială din cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
1.Primirea publicului, în conformitate cu programul aprobat de către conducerea instituţiei.
2.Asigurarea evidenţei şi distribuirea corespondenţei intrate-ieşite, respectiv arhivarea-curentă şi de păstrare a documentelor serviciului, cu respectarea reglementărilor legale în domeniu.
3.Verificarea prealabilă a veridicităţii şi autenticităţii tuturor actelor depuse pentru acordarea dreptului la: ajutor social, alocaţii de stat pentru copii, alocaţii pentru susţinerea familiei, cantina socială, ajutor de urgenţă, ajutor de înmormântare, ajutor pentru încălzirea locuinţei cu energie termică, gaze naturale, lemne, cărbuni şi combustibili petrolieri în sezonul rece, indemnizaţia pentru creşterea copilului, stimulent de inserție, stimulent educațional, sprijin financiar nou născuți, sprijin financiar pentru adopție, tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde.
4.Efectuarea anchetelor sociale pe baza specificului nevoilor fiecăruia, cu respectarea formularisticii şi efectuarea comunicărilor către solicitanţi în termen legal. Ancheta va cuprinde evaluarea socială, medicală şi economică a solicitantului; se vor face propuneri în vederea acordării unor prestaţii sociale sau servicii sociale, sau alte propuneri pertinente în baza legilor în vigoare.
5.Consilierea persoanelor care se adresează serviciului, privind beneficiile sociale la care au dreptul.
6.Întocmirea propunerilor cu necesarul de sume pentru asigurarea plăţilor la ajutorul pentru încălzirea locuinţei cu lemne, combustibili petrolieri, la ajutorul de urgenţă, la ajutorul de înmormântare, la cantina socială , stimulentul educațional, sprijin financiar pentru nou născuți, sprijin financiar pentru adopție precum şi orice alte categorii de plăţi care vor interveni pe parcursul anului financiar, urmărirea şi evidenţa plăţilor efectuate prin Serviciul buget contabilitate.
7.Întocmirea referatelor şi a proiectelor de dispoziţii, a borderourilor, a statelor de plată, a tabelelor nominale, a răspunsurilor la cererile/adresele repartizate pe cale ierarhică, la termen şi cu respectarea termenelor legale.
8.Transmiterea dispoziţiilor, borderourilor, centralizatoarelor, anchetelor, cererilor şi a actelor doveditoare la Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţia Socială Mureş în termen legal pentru efectuarea plăţii.
9.Introducerea în baza de date şi controlul permanent al evidenţei privind prestațiile sociale.
10.Efectuarea verificărilor periodice la domiciliul beneficiarilor de asistenţă socială, pentru a constata la faţa locului eventualele modificări apărute în situaţia acestora, care ar avea drept consecinţă şi modificarea măsurilor de asistenţă socială de care aceştia beneficiază.
11.Colaborare cu diverse servicii din cadrul municipiului în vederea bunei funcţionări a activităţii.
12.Colaborarea cu instituţii din municipiu şi din judeţ, în problemele specifice ale activităţii: Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Mureş, A.J.O.F.M. Mureş, D.J.A.S.P.C., Inspectoratul Şcolar Judeţean Mureş, Consiliul Judeţean Mureş, Prefectura Mureş, şcoli, grădiniţe, O.N.G., culte religioase, precum şi orice alte instituţii cu care se impune colaborare pentru buna desfăşurare a activităţii şi îndeplinirea corectă a sarcinilor de serviciu.
13.Respectarea procedurilor operaţionale pentru activităţile specifice serviciului.
14.Răspunde de gestionarea riscului și de respectarea măsurilor stabilite pentru atenuarea riscurilor aferente activităţilor serviciului.
15.Răspunde de respectarea măsurilor stabilite pentru reducerea consumurilor cu utilităţile gaz, energie electrică, apă canal, menajer/apă meteorică.
16.Îndeplinirea şi altor atribuţii stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri de ale Consiliului Local Municipal, dispoziţii ale primarului sau primite pe cale ierarhică.
BIBLIOGRAFIE
pentru promovarea în funcția publică de execuție de inspector clasa I grad profesional superior la Biroul pentru Protecţia Copilului și Familiei din cadrul Serviciului Protecție Specială al Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
- Constituţia României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de Urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.292/2011, Legea asistenței sociale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr.272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată;
- Ordinul nr.286/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea Planului de servicii si a Normelor metodologice privind întocmirea Planului individualizat de protective;
- Ordinul nr.288/2006 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind managementul protecției drepturilor copilului;
- Legea nr.156/2023 privind organizarea activității de prevenire a separării copilului de familie;
- Legea 448/2006, republicată, privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap şi a H.G. nr.268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006.
TEMATICA
pentru promovarea în funcția publică de execuție de inspector clasa I grad profesional superior la Biroul pentru Protecţia Copilului și Familiei din cadrul Serviciului Protecție Specială al Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
- reglementări privind funcția publică
- reglementări privind administrația publică
- reglementari privind statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice
- reglementări în domeniul asistenței sociale
Atribuții pentru funcția publică de execuție de inspector clasa I grad profesional superior la Serviciul Protecție Specială al Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
- Efectuează anchete sociale pentru încadrare într-un grad de handicap, rovinetă, orientare școlară, penrtu obținerea drepturilor ce i se cuvin conform Legii nr. 448/2206.
- Asigură crearea bazei de date din domeniul persoanelor pentru care se propune evalaure/reevaluare într-un grad de handicap şi redactarea pe calculator, respectiv multiplicarea şi expedierea documentelor emise de serviciu.
- Asigură crearea bazei de date din domeniul protecției copilului și a familiei şi redactarea pe calculator, respectiv multiplicarea şi expedierea documentelor emise de serviciu.
- Asigură evidenţa şi distribuirea corespondenţei intrate-ieşite, respectiv arhivarea – curentă şi de păstrare – a documentelor serviciului, cu respectarea reglementărilor legale în domeniu.
- Ţine evidenţa, întocmeşte referatul, statul de plată, borderoul, în vederea acordării drepturilor în domeniul protecției copilului și a familiei.
- Efectuează verificări periodice la domiciliul persoanelor pentru constatarea modului în care sunt respectate condiţiile prevăzute în contract cu familia având scop de a încheie proces-verbal de constatare cuprinzând şi propuneri în caz de nereguli, pentru luarea de măsuri în cadrul legal.
- Efectuează anchete sociale pe baza specificului nevoilor fiecăruia, şi efectuează comunicările către solicitanţi în termen legal. Ancheta redactată, va cuprinde evaluarea socială, medicală şi economică a solicitantului; se vor arăta propuneri pertinente în baza legilor în vigoare. Ancheta va fi semnată de ambele persoane şi va fi aprobată de către şeful ierarhic
- Asigură consilierea şi informarea familiilor cu copii în întreţinere asupra drepturilor şi obligaţiilor acestora, asupra drepturilor copilului şi asupra serviciilor disponibile pe plan local;
- Asigură identificarea copiilor şi a familiilor care se află într-o situație de dificultate abandon, violența în familie, abuz, absenteism/abandon școlar, comportament deviant,
- Asigură evaluarea situațiilor care impun acordarea de servicii şi/sau prestații;
- Asigură întocmirea planului de servicii pentru copiii care se află într-o situaţie de risc ca urmare a completării fişei de indentificare a riscurilor şi a fişei de observaţie;
- Efectuează monitorizarea implementării planului de servicii
- Identifică şi evaluează, monitorizează situaţiile care impun acordarea de servicii şi/sau beneficii pentru prevenirea separării copilului de familia sa;
- Colaborează cu ONG şi culte religioase, conform convenţiilor de colaborare încheiate cu acestea.
- Acordă servicii de consiliere persoanelor care se adresează Direcției.
- Întocmeşte un raport de activitate zilnic, pe care îl va prezenta şefului ierarhic la sfârşitul fiecărei săptămâni. Propune şefului ierarhic măsuri de îmbunătăţire a activităţii.
- Elaborarea, revizuirea și respectarea procedurilor operaționale pentru activităţile specifice direcției
- Elaborarea, revizuirea și respectarea măsurilor stabilite pentru atenuarea riscurilor aferente activităţilor direcției.
- Îndeplineşte orice alte îndatoriri reieşite din Legi, Hotărâri de Guvern sau alte acte normative din Hotărârile Consiliului Local municipal şi de Dispoziţiile de primar sau primite de la şeful ierarhic.
Director Executiv
Andreia Moraru