DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ TÂRGU MUREŞ
organizează concurs conform H.G. nr. 1336/2022, cu modificările și completările ulterioare pentru ocuparea unui post vacant de îngrijitor persoană vârstnică la Compartimentul pentru persoane adulte și vârstnice din cadrul Serviciului protecție specială
- 1 post de îngrijitor persoană vârstnică
Condiții specifice:
- studii medii sau generale
- prezintă avantaj absolvirea cursului de îngrijire bolnavi la domiciliu
Condiții generale:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Dosarul pentru concurs trebuie să conţină următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din H.G. nr. 1336/2022. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Actele prevăzute vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) – e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs. Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. f), anterior datei de susţinere a probei practice.
Dosarele de concurs se depun la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice înăuntrul termenului prevăzut la art. 34. În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţilor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b) – e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
Transmiterea documentelor prin poşta electronică sau prin platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
Concursul –- se va organiza la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș, str. Gheorghe Doja nr.9 și va consta din:
- Proba practică
- Interviu
Calendar de desfășurare a concursului:
- 14 noiembrie 2024 – ora 12 – data limită pentru depunerea dosarelor
- 15 noiembrie 2024 – ora 12 – selecția dosarelor
- 18 noiembrie 2024 – ora 12 – afișare rezultate selecția dosarelor
- 19 noiembrie 2024 – ora 12 – data limită pentru depunerea contestații privind selecția dosarelor
- 20 noiembrie 2024 – ora 12 – comunicarea rezultatelor la contestații
- 21 noiembrie 2024 – ora 10 – proba practică
- 21 noiembrie 2024 – ora 14 – afișare rezultatul probei practice
- 22 noiembrie 2024 – ora 14 – data limită pentru depunerea contestații privind proba practică
- 25 noiembrie 2024 – ora 14 – comunicarea rezultatelor la contestații
- 26 noiembrie 2024 – ora 10 – interviu
- 26 noiembrie 2024 – ora 14 – afișare rezultat interviu
- 27 noiembrie 2024 – ora 14 – data limită contestații privind interviul
- 28 noiembrie 2024 – ora 14 – comunicarea rezultatelor la contestații
- 29 noiembrie 2024 – ora 14 – afișare rezultat final
Relații suplimentare se pot obține la: departamentul resurse umane, telefon 0365430859, e-mail: mihaela.plesa@tirgumures.ro / pe site-ul www.dastgmures; persoană de contact Plesa Mihaela.
ATRIBUŢII
Acordă cu respectarea programului de lucru şi a standardelor de calitate următoarele servicii de îngrijire la domiciliu:
- servicii sociale:
- prevenirea marginalizării şi sprijinirea pentru reintegrarea socială
- sprijin pentru consiliere juridică şi administrativă
- sprijin pentru plata unor servicii şi obligaţii curente (plata facturilor lunare pentru utilităţi, etc.)
- stimulează personalitatea persoanei aflate în îngrijire, stabilind relaţii afective cu acestea
- colaborează cu familia persoanei vârstnice
- efectuează cumpărături (inclusiv pe bază de reţetă de la farmacie pentru medicamentele prescrise de la medicul curant)
- servicii socio-medicale:
- asigură alimentaţia corespunzătoare a persoanei îngrijite
- găteşte şi serveşte masa asigurând condiţii igienico-sanitare necesare
- alimentează direct sau ajută persoana vârstnică dacă are nevoie să se alimenteze
- asigură ajutor pentru realizarea igienei personale, a lenjeriei de corp, lenjeriei de pat
- însoţeşte bolnavul la grupurile sanitare, baie
- intervine pentru adaptarea locuinţei la nevoile persoanei vârstnice
- organizează şi răspunde de efectuarea şi păstrarea corespunzătoare a condiţiilor de igienă ambientală
- acordă sprijin pentru efectuarea tratamentelor prescrise de medici (însoţeşte persoana vârstnică la locul tratamentului şi dacă e cazul îl asistă pe durata tratamentului)
- administrează medicamentele cu respectarea strictă şi întocmai a prescrierii şi indicaţiilor medicului
Director Executiv