Comunicat de presă
Târgu Mureș, 29.11.2024
Campanie de informare privind obligațiile părinților care pleacă la muncă în străinătate
Astăzi, la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș a avut loc o campanie de informare privind protecția copiilor cu părinți plecați la muncă în străinătate susținută de Salvați Copiii Filiala Mureș. La întâlnirea de lucru au luat parte atât părinții cât și reprezentanții legali în grija cărora au fost lăsați copiii care au unul sau ambii părinți plecați înafara hotarelor țării.
Obiectul campaniei: informarea părinților/reprezentanților legali despre obligațiile lor legale înainte de a pleca la muncă în străinătate și conștientizarea riscurilor asociate cu absența lor.
Copiii rămași acasă sunt lipsiți de afecțiunea și supravegherea directă a părinților, confruntându-se adesea cu dificultăți emoționale, sociale și educaționale. Lipsa părinților sau a reprezentantului legal poate limita accesul copiilor la servicii de sănătate, educație și beneficii sociale esențiale pentru dezvoltarea lor.
Este foarte important ca toți părinții care intenționează să plece la muncă în străinătate să știe că trebuie să îndeplinească procedura de delegare a autorității părintești. Scopul acestui demers este acela de a desemna un reprezentant legal al copilului pe perioada absenței părinților. Un reprezentant legal înseamnă că acești copii sunt legal în responsabilitatea cuiva, că pot merge la un doctor atunci când au nevoie, că se pot înscrie la școală, că pot merge în tabere, etc.
Procedura presupune notificare Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș cu minim 40 de zile înainte de a părăsi țara, iar ulterior, analizarea și încuviințarea de către un judecător a delegării autorității.
DAS Târgu Mureș și Salvați Copiii Filiala Mureș oferă în permanență consiliere părinților care pleacă în străinătate, precum și persoanelor cărora le-a fost delegată autoritatea părintească, precum și servicii specializate pentru copiii afectați.
Direcția de Asistență Socială Târgu Mureș