Anunț concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante
DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ TÂRGU MUREȘ
anunţă
Organizarea concursului de recrutare, cu durată normală a timpului de muncă, pentru ocuparea următoarelor funcţii publice de execuție :
- 1 inspector clasa I grad profesional asistent la Serviciul protecție socială
Concursul va avea loc la sediul instituţiei, Tîrgu Mureş, str.Gheorghe Doja nr. 9, în data de 13 iunie 2023, ora 1000 - proba scrisă.
Interviul se susține în termen de maxim 5 zile de la data susținerii probei scrise.
Dosarele de înscriere la concurs se pot depune în termen de 20 zile de la data publicării anunţului pe pagina de internet a instituției și pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, în perioada 08.05.2023-29.05.2023 inclusiv, şi vor conţine documentele prevăzute la art. 49 din Hotărârea Guvernului României nr. 611/2008.
Informațiile din anunțul publicat, bibliografia stabilită și atribuțiile prevăzute în fișa postului se afişează la sediul și pe site-ul instituției dastgmures.ro .
Coordonate de contact pentru primirea dosarelor : Tîrgu Mureș, str. Gheorghe Doja nr.9, cam. 3, tel.0365-430859, int.116, ancuta.cengher@tirgumures.ro, persoana de contact Cengher Ancuta, inspector.
Director Executiv
Andreia Moraru
ANEXĂ
Condiţii de participare la concursul de recrutare organizat pentru ocuparea unor funcții publice de execuţie la Direcția de Asistență Socială Târgu Mureș
Denumirea funcţiei publice | Studii de specialitate | Vechime în specialitate |
- 1 funcţie publică de execuţie de inspector clasa I grad profesional asistent |
-studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul asistenței sociale |
-minim 1 an |
BIBLIOGRAFIE
pentru ocuparea funcţiei publice de inspector clasa I grad profesional asistent la Serviciul de Protecție Socială din cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
- Constituţia României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de Urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.292/2011, Legea asistenței sociale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr.416/2001, privind venitul minim garantat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 208/1997, privind cantinele de ajutor social;
- Legea nr. 226/2021, privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- OUG nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr.277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
TEMATICA
pentru ocuparea funcţiei publice de inspector clasa I grad profesional asistent la
Serviciul de Protecție Socială din cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
- reglementări privind funcția publică
- reglementări privind administrația publică
- reglementări privind respectarea demnității umane, protecția drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, prevenirea și combaterea incitării la ură și discriminarea reglementări privind transparența și liberul acces la informațiile de interes public
- reglementari privind măsurile pentru promovarea egalităţii de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, în vederea eliminării tuturor formelor de discriminare bazate pe criteriul de sex, în toate sferele vieţii publice din România.
- reglementari privind statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice
- reglementări în domeniul asistenței sociale
- reglementări privind acordarea venitului minim garantat
- reglementări functionarea cantinelor de ajutor social
- reglementări privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie
- reglementări privind acordarea alocatiei de stat pentru copii
- reglementări privind acordarea concediului și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor
- reglementări privind acordarea alocației pentru susținerea familiei
Atribuții pentru funcția publică de execuție de inspector clasa I grad profesional asistent la Serviciul de Protecție Socială din cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
1.Primirea publicului, în conformitate cu programul aprobat de către conducerea instituţiei.
2.Asigurarea evidenţei şi distribuirea corespondenţei intrate-ieşite, respectiv arhivarea-curentă şi de păstrare a documentelor serviciului, cu respectarea reglementărilor legale în domeniu.
3.Verificarea prealabilă a veridicităţii şi autenticităţii tuturor actelor depuse pentru acordarea dreptului la: ajutor social, alocaţii de stat pentru copii, alocaţii pentru susţinerea familiei, cantina socială, ajutor de urgenţă, ajutor de înmormântare, ajutor pentru încălzirea locuinţei cu energie termică, gaze naturale, lemne, cărbuni şi combustibili petrolieri în sezonul rece, indemnizaţia pentru creşterea copilului, stimulent de inserție, stimulent educațional, sprijin financiar nou născuți, sprijin financiar pentru adopție, tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde.
4.Efectuarea anchetelor sociale pe baza specificului nevoilor fiecăruia, cu respectarea formularisticii şi efectuarea comunicărilor către solicitanţi în termen legal. Ancheta va cuprinde evaluarea socială, medicală şi economică a solicitantului; se vor face propuneri în vederea acordării unor prestaţii sociale sau servicii sociale, sau alte propuneri pertinente în baza legilor în vigoare.
5.Consilierea persoanelor care se adresează serviciului, privind beneficiile sociale la care au dreptul.
6.Întocmirea propunerilor cu necesarul de sume pentru asigurarea plăţilor la ajutorul pentru încălzirea locuinţei cu lemne, combustibili petrolieri, la ajutorul de urgenţă, la ajutorul de înmormântare, la cantina socială , stimulentul educațional, sprijin financiar pentru nou născuți, sprijin financiar pentru adopție precum şi orice alte categorii de plăţi care vor interveni pe parcursul anului financiar, urmărirea şi evidenţa plăţilor efectuate prin Serviciul buget contabilitate.
7.Întocmirea referatelor şi a proiectelor de dispoziţii, a borderourilor, a statelor de plată, a tabelelor nominale, a răspunsurilor la cererile/adresele repartizate pe cale ierarhică, la termen şi cu respectarea termenelor legale.
8.Transmiterea dispoziţiilor, borderourilor, centralizatoarelor, anchetelor, cererilor şi a actelor doveditoare la Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţia Socială Mureş în termen legal pentru efectuarea plăţii.
9.Introducerea în baza de date şi controlul permanent al evidenţei privind prestațiile sociale.
10.Efectuarea verificărilor periodice la domiciliul beneficiarilor de asistenţă socială, pentru a constata la faţa locului eventualele modificări apărute în situaţia acestora, care ar avea drept consecinţă şi modificarea măsurilor de asistenţă socială de care aceştia beneficiază.
11.Colaborare cu diverse servicii din cadrul municipiului în vederea bunei funcţionări a activităţii.
12.Colaborarea cu instituţii din municipiu şi din judeţ, în problemele specifice ale activităţii: Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Mureş, A.J.O.F.M. Mureş, D.J.A.S.P.C., Inspectoratul Şcolar Judeţean Mureş, Consiliul Judeţean Mureş, Prefectura Mureş, şcoli, grădiniţe, O.N.G., culte religioase, precum şi orice alte instituţii cu care se impune colaborare pentru buna desfăşurare a activităţii şi îndeplinirea corectă a sarcinilor de serviciu.
13.Respectarea procedurilor operaţionale pentru activităţile specifice serviciului.
14.Răspunde de gestionarea riscului și de respectarea măsurilor stabilite pentru atenuarea riscurilor aferente activităţilor serviciului.
15.Răspunde de respectarea măsurilor stabilite pentru reducerea consumurilor cu utilităţile gaz, energie electrică, apă canal, menajer/apă meteorică.
16.Îndeplinirea şi altor atribuţii stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri de ale Consiliului Local Municipal, dispoziţii ale primarului sau primite pe cale ierarhică.
Director Executiv
Andreia Morar
Declaratie-pe-propria-raspundere