Tîrgu Mureş, 01.04.2025
DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ TÂRGU MUREȘ anunţă
Organizarea concursului de recrutare, cu durată normală a timpului de muncă, pentru ocuparea următoarei funcţii publice de execuție :
- 1 consilier juridic clasa I grad profesional superior la Compartiment strategii, programe, proiecte și drepturile omului din cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
Concursul va avea loc la sediul instituţiei, Tîrgu Mureş, str.Gheorghe Doja nr. 9, în data de 06 mai 2025, ora 1200 – proba scrisă.
Interviul se susține în termen de maxim 5 zile de la data susținerii probei scrise.
Dosarele de înscriere la concurs se pot depune în termen de 20 zile de la data publicării anunţului pe pagina de internet a instituției și pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, în perioada 01.04.2025-22.04.2025 inclusiv, şi vor conţine documentele:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
b) copia cărţii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
j) certificat de integritate comportamentală
Informațiile din anunțul publicat, bibliografia stabilită și atribuțiile prevăzute în fișa postului se afişează la sediul și pe site-ul instituției dastgmures.ro .
Coordonate de contact pentru primirea dosarelor : Tîrgu Mureș, str. Gheorghe Doja nr.9, cam. 3, tel.0365-430859, int.116, mihaela.plesa@tirgumures.ro, persoana de contact Plesa Mihaela, inspector.
Director Executiv
ANEXA
Condiţii de participare la concursul de recrutare organizat pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie de consilier juridic clasa I grad profesional superior la Compartiment strategii, programe, proiecte și drepturile omului din cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
Denumirea funcţiei publice | Studii de specialitate | Vechime în specialitate |
– 1 funcţie publică de execuţie de consilier juridic clasa I grad profesional superior | universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științelor juridice | -minim 7 ani |
Bibliografie și tematică
1. Constituția României, republicată
cu tematica Constituția României, republicată
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare Titlul IV, V, VI, VII ale parții III și partea VIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica- Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare- cu tematica- Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare-reglementari privind organizarea şi funcţionarea autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice- titlul IV, V, VI, VII ale partii III șipartea VIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
5. Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica reglementari privind cadrul procesual al litigiului de contencios administrativ
6. Legea nr.292/2011, Legea asistenței sociale, cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica reglementări în domeniul asistenței sociale
7. Hotărârea nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal, , cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica reglementări privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de asistență socială și a structurii orientative de personal
8. Legea nr. 53/2003 *** Republicată, Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare- titlul IX, XI
cu tematica reglementări privind Codul muncii, titlul IX, XI
Atribuţii stabilite în fişa postului,:
- Reprezintă interesele instituţiei în faţa instanţelor de judecată, a notarilor publici, Curţii de Conturi etc.
- Formulează cereri de chemare în judecată, întâmpinări cereri reconvenţionale, plângeri memorii şi alte acte necesare în îndeplinirea activităţii, în termenele prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare, în dosare de o complexitate ridicată.
- Studierea actelor normative apărute în vederea tinerii la curent cu privire la legislaţia în vigoare
- Asigură evidenţa litigiilor aflate pe rolul instanţelor de judecată, reprezentare, redactarea actelor depuse la dosarele de instanţă
- Urmăreşte punerea în aplicare a hotărârilor definitive şi irevocabile, după finalizarea proceselor în care a reprezentat interesele unităţii administrativ teritoriale
- Asigură evidenţa şi soluţionarea fiecărei petiţii , date în competenţa serviciului, în termenul legal, ca şi arhivarea solicitărilor şi a răspunsurilor şi păstrarea la zi a registrului de intrare-ieşire
- Verifică şi aplică viza juridică pe actele şi contractele emise de către Direcţia de asistență socială
- Verifică sub aspectul legalităţii contractele încheiate de către Direcţia de asistență socială
- Elaborează proceduri operaţionale pentru activităţiile Direcției de asistență socială conform ORDIN Nr. 600/2018 din 20 aprilie 2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice, cuprinzând standardele de management/control intern la entităţile publice şi pentru dezvoltarea sistemelor de control managerial.
- Identifică şi evaluează principalele riscuri, proprii activităţilor din cadrul Direcției de asistență socială şi întocmeşte registrul riscurilor pentru toate tipurile de activităţi, ierarhizarea riscurilor şi stabilirea măsurilor de atenuare a acestora.
- Ia la cunoştinţă şi aplică toate măsurile de implementare a sistemului de control intern/managerial la nivelul direcţiei.
- Respectă procedura operaţională cu privire la activitatea de reprezentare în justiţie a Direcției de asistență socială.
- Respectă procedura operaţională cu privire la activitatea de soluţionare a petiţiilor
- Este obligat sa respecte secretul si confidentialitatea activitatii sale, in conditiile Legii nr. 514/2003 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier juridic
Modalitatea de înscriere la concurs
Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
Condiții de ocupare a unei funcții publice potrivit art. 465 din Codul administrativ
(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice–( conform anuntului de concurs);
g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;
g indice 1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător; (nu se aplică funcţiilor publice vacante şi temporar vacante care se ocupă prin concurs organizat în condiţiile prevăzute la art. VII şi art. XV din OUG nr. 121/2023)
g indice 2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).
(2) Condiţia de ocupare a funcţiei publice prevăzută la alin. (1) lit. g2) se îndeplineşte în termenele şi condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
(3) Pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, candidaţii trebuie să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023.