Tîrgu Mureş, 01.04.2025
SOCIAL ASSISTANCE DIRECTORATE TÂRGU MUREȘ announces
Organisation of a competition, with normal working hours, for the recruitment of the following executive civil servant :
- 1 consilier juridic clasa I grad profesional superior la Compartiment strategii, programe, proiecte și drepturile omului din cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
The competition will take place at the institution's headquarters, Tîrgu Mureș, Gheorghe Doja street no. 9, on 06 mai 2025, ora 1200 - written test.
The interview will be held no later than 5 days after the written test.
Dosarele de înscriere la concurs se pot depune în termen de 20 zile de la data publicării anunţului pe pagina de internet a instituției și pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, în perioada 01.04.2025-22.04.2025 inclusiv, şi vor conţine documentele:
a) the application form provided for in Article 137 letter b) of Annex no. 10 of GEO no. 57/2019, with subsequent amendments and additions by reference to Article VII of GEO no. 121/2023;
b) copy of identity card;
c) a copy of the document issued by the competent authorities, if the name on the birth certificate has changed;
d) a copy of the work record book and/or of the attestation issued by the employer for the period worked, attesting the length of service and in the speciality of studies necessary for the occupation of the position held, according to the provisions of this Code, as appropriate;
(e) copies of diplomas or equivalent qualifications, certificates and other documents proving specialisation and further training or specific competences, where appropriate;
f) a copy of the certificate attesting the appropriate state of health, issued by the candidate's family doctor no later than 6 months prior to the start of the selection phase, and of the psychological opinion issued on the basis of a psychological assessment organised by specialised units accredited under the law, valid according to the legal provisions;
g) criminal record;
h) a declaration on your own responsibility, by filling in the appropriate section of the enrolment form, or a certificate attesting that you are not a Securitate employee or collaborator, under the conditions provided for by the specific legislation;
(i) a declaration on your honour, by filling in the appropriate box on the application form, that you have not been dismissed or had your individual contract of employment terminated for disciplinary reasons within the last 3 years.
j) certificat de integritate comportamentală
The information contained in the published notice, the bibliography and the duties set out in the job description are posted at the institution's headquarters and on its website dastgmures.ro .
Coordonate de contact pentru primirea dosarelor : Tîrgu Mureș, str. Gheorghe Doja nr.9, cam. 3, tel.0365-430859, int.116, mihaela.plesa@tirgumures.ro, persoana de contact Plesa Mihaela, inspector.
Executive Director
ANNEX
Conditions for participation in the recruitment competition for the post of executive civil servant from consilier juridic clasa I grad profesional superior la Compartiment strategii, programe, proiecte și drepturile omului din cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
Name of public office | Specialised studies | Length of service |
- 1 executive civil service post of legal adviser, first class, senior professional grade | university degree with a diploma, or a university degree with a Bachelor's degree or equivalent in the field of legal sciences | -minimum 7 years |
Bibliografie și tematică
1. Constituția României, republicată
cu tematica Constituția României, republicată
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare Titlul IV, V, VI, VII ale parții III și partea VIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica- Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare- cu tematica- Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare-reglementari privind organizarea şi funcţionarea autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice- titlul IV, V, VI, VII ale partii III șipartea VIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
5. Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica reglementari privind cadrul procesual al litigiului de contencios administrativ
6. Legea nr.292/2011, Legea asistenței sociale, cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica reglementări în domeniul asistenței sociale
7. Hotărârea nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal, , cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica reglementări privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de asistență socială și a structurii orientative de personal
8. Legea nr. 53/2003 *** Republicată, Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare- titlul IX, XI
cu tematica reglementări privind Codul muncii, titlul IX, XI
Atribuţii stabilite în fişa postului,:
- Represents the interests of the institution before the courts, notaries public, Court of Auditors, etc.
- He formulates applications, counterclaims, complaints, pleadings and other documents necessary for the performance of the activity, within the deadlines provided for by the legal provisions in force, in cases of high complexity.
- Studying the legal acts in order to keep young people up to date with the legislation in force
- Keeping track of disputes before the courts, representation, drafting of documents submitted to the court files
- It monitors the implementation of final and irrevocable judgments, after completion of the proceedings in which it has represented the interests of the territorial administrative unit
- Ensures the registration and processing of each petition within the legal time limit, as well as the archiving of requests and replies and the keeping of the in-out register up to date
- Verify and apply legal endorsement on documents and contracts issued by the Social Assistance Directorate
- Checks the legality of contracts concluded by the Social Assistance Directorate
- Elaborează proceduri operaţionale pentru activităţiile Direcției de asistență socială conform ORDIN Nr. 600/2018 din 20 aprilie 2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice, cuprinzând standardele de management/control intern la entităţile publice şi pentru dezvoltarea sistemelor de control managerial.
- Identifies and assesses the main risks, specific to the activities of the Social Welfare Directorate and draws up the risk register for all types of activities, ranking the risks and establishing measures to mitigate them.
- Is aware of and applies all measures for the implementation of the internal/managerial control system at Directorate level.
- It respects the operational procedure regarding the legal representation activity of the Social Assistance Directorate.
- Follows the operational procedure regarding the petitions activity
- He is obliged to respect the secrecy and confidentiality of his activity, under the terms of Law no. 514/2003 on the organization and exercise of the profession of legal advisor.
Modalitatea de înscriere la concurs
Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
Condiții de ocupare a unei funcții publice potrivit art. 465 din Codul administrativ
(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) knows Romanian, written and spoken;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice–( conform anuntului de concurs);
g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;
g indice 1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător; (nu se aplică funcţiilor publice vacante şi temporar vacante care se ocupă prin concurs organizat în condiţiile prevăzute la art. VII şi art. XV din OUG nr. 121/2023)
g indice 2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).
(2) Condiţia de ocupare a funcţiei publice prevăzută la alin. (1) lit. g2) se îndeplineşte în termenele şi condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
(3) Pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, candidaţii trebuie să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023.