DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ TÂRGU MUREŞ
organizează concurs conform H.G. nr. 1336/2022, cu modificările și completările ulterioare pentru ocuparea unor posturi vacante la Centrul de zi Rozmarin din cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
1 post de referent IA
Condiții specifice:
studii medii absolvite
vechime în specialitate minim 3 ani și 6 luni
1 post muncitor I
Condiții specifice:
studii medii absolvite
vechime în specialitate minim 1 ani și 6 luni
1 post inspector specialitate I
Condiții specifice:
studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență, în domeniul Asistență socială
vechime în specialitate minim 6 ani și 6 luni
Condiții generale:
- are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
- îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
- nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
- nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Dosarul pentru concurs trebuie să conţină următoarele documente:
- formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2;
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
- copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
- copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
- copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
- certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
- adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
- certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
- curriculum vitae, model comun european.
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din H.G. nr. 1336/2022. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Actele prevăzute vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) – e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs. Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. f), anterior datei de susţinere a probei practice.
Dosarele de concurs se depun la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice înăuntrul termenului prevăzut la art. 34. În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţilor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b) – e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
Transmiterea documentelor prin poşta electronică sau prin platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
Concursul se va organiza la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș, str. Gheorghe Doja, nr.9 și va consta din:
- Proba scrisă/practică
- Interviu
Calendar de desfășurare a concursului:
- 18 noiembrie 2024 – ora 12 – data limită pentru depunerea dosarelor
- 19 noiembrie 2024 – ora 12 – selecția dosarelor
- 19 noiembrie 2024 – ora 14 – afisare rezultate selecție dosare
- 20 noiembrie 2024 – ora 14 – data limită depunere contestații privind selecția dosarelor
- 21 noiembrie 2024 – ora 14 – comunicarea rezultatelor la contestații
- 22 noiembrie 2024 – ora 10 – proba scrisă/practică
- 22 noiembrie 2024 – ora 14 – afișare rezultat probă scrisă/practică
- 25 noiembrie 2024 – ora 14 – data limită depunere contestații privind proba scrisă/practică
- 26 noiembrie 2024 – ora 14 – soluționarea contestațiilor
- 27 noiembrie 2024 – ora 14 – afișarea rezultatelor la contestații
- 28 noiembrie 2024 – ora 10 – interviu
- 28 noiembrie 2024 – ora 14 – rezultatul interviului
- 29 noiembrie 2024 – ora 14 – data limită depunere contestații privind interviul
- 02 decembrie 2024 – ora 14 – soluționarea contestațiilor
- 03 decembrie 2024 – ora 14 – comunicarea rezultatelor la contestații
- 04 decembrie 2024 – ora 14 – rezultatul final
Relații suplimentare se pot obține la: departamentul resurse umane, telefon 0365430859, e-mail: mihaela.plesa@tirgumures.ro / pe site-ul www.dastgmures; persoană de contact Plesa Mihaela.
ATRIBUŢII:- inspector specialitate I
- respectă declarația de confidențialitate privitoare la datele despre copii și activitățile din centru;
- respectă obligațiile asumate prin semnarea contractului individual de muncă;
- respectă normele PSI și instrucțiunile de protecție a muncii sub semnătură proprie și participă la instruirea teoretică și practică;
- colaborează și comunică cu toate serviciile din Direcția de Asistență Socială;
- respectă prevederile legislației în vigoare din domeniul de activitate și acționează în conformitate;
- asigură derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile;
- participă la elaborarea si aplicarea de programe destinate informării opiniei publice și intervenției pe probleme legate de respectarea și protecția drepturilor copilului;
- inițiază și/sau menține colaborarea cu alte instituții publice, precum și cu organisme private autorizate cu activitate în domeniul protecției drepturilor copilului, în vederea identificării de resurse pentru soluționarea cazurilor;
- respectă metodologia de lucru specifică și strategia serviciului din care face parte;
- respectă caracterul confidențial al informațiilor cu privire la activitățile specifice;
- răspunde de calitatea și corectitudinea lucrărilor pe care le întocmește;
- întocmește și prezintă rapoarte de activitate, periodic și la solicitarea conducătorilor ierarhici;
- își însușește și este la curent cu legislația în vigoare privind asistența socială a persoanelor defavorizate;
- respectă Regulamentul de Organizare și Funcționare al D.A.S.;
- comunică și informează părinții copiilor aflați în programul centrului de zi despre activitățile copilului, oferindu-le suportul informațional, instrumental și emoțional de care au nevoie;
- planifică activități individualizate pentru copii, care să răspundă nevoilor de educare / recuperare și consiliere ale acestora prin plan de servicii;
- colaborează cu serviciile din cadrul D.A.S. în ceea ce privește desfășurarea activităților în domeniu;
- stabilește, în funcție de obiectivele psihoterapeutice de recuperare, metoda de lucru și programele de instruire a beneficiarilor;
- evaluează nevoile beneficiarilor din cadrul centrului de zi, în colaborare cu echipa multidisciplinară;
- întocmește și actualizează documentația referitoare la nevoile beneficiarilor aflați în programul centrului de zi și consemnează toate aspectele observate;
- elaborează rapoarte de activitate și alte situații, periodic și la solicitarea conducătorilor ierarhici sau a altor instituții abilitate;
- colaborează permanent cu echipa pluridisciplinară în implementarea planului de activități;
- are o ținută și comportament corespunzătoare față de colegi, beneficiari și aparținători;
- îi este interzisă agresarea verbală sau fizică a beneficiarilor;
- face propuneri de îmbunătățire a activității în vederea creșterii calității serviciului și respectării legi realizează și alte evaluări în situații care implică componente;
- poate organiza mese rotunde în cadrul definit de competențele sale;
- răspunde pentru neîndeplinirea prerogativelor funcției, pentru orice abateri de la etica și deontologia profesională;
- îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin Hotărâri ale Consiliului Local, prin dispoziții ale DAS Târgu Mureș.
ATRIBUŢII:- referent I A
- respectă declarația de confidențialitate privitoare la datele despre copii și activitățile din centru;
- respectă obligațiile asumate prin semnarea contractului individual de muncă;
- respectă normele PSI și instrucțiunile de protecție a muncii sub semnătură proprie și participă la instruirea teoretică și practică;
- colaborează și comunică cu toate serviciile din Direcția de Asistență Socială;
- respectă prevederile legislației în vigoare din domeniul de activitate și acționează în conformitate;
- participă la elaborarea si aplicarea de programe destinate informării, opiniei publice și intervenției pe probleme legate de respectarea și protecția drepturilor copilului;
- inițiază și/sau menține colaborarea cu alte instituții publice, precum și cu organisme private autorizate cu activitate în domeniul protecției drepturilor copilului, în vederea identificării de resurse pentru soluționarea cazurilor;
- respectă metodologia de lucru specifică și strategia serviciului din care face parte;
- respectă caracterul confidențial al informațiilor cu privire la activitățile specifice;
- respectă regulamentul intern;
- răspunde de calitatea și corectitudinea lucrărilor pe care le întocmește;
- întocmește și prezintă rapoarte de activitate, periodic și la solicitarea conducătorilor ierarhici;
- își însușește și este la curent cu legislația în vigoare privind asistența socială a persoanelor defavorizate;
- respectă Regulamentul de Organizare și Funcționare al D.A.S.;
- organizează activități de grup, în funcție de nevoile copiilor, stimulând libera exprimare a opiniei, contribuind la educarea spiritului de echipă, la promovarea întrajutorării a comunicării între copii;
- organizează și animă activitățile de timp liber: sportive, culturale, gospodărești, turistice, jocuri etc.
- ajută copilul să dezvolte relații pozitive cu ceilalți: părinți, personal din instituție și alți profesioniști implicați în activitățile centrului;
- încurajează copiii să-și exprime opiniile cu privire la toate aspectele care-i privesc;
- respectă, în interacțiunea cu copilul, valorile de bază ale unei relații umane de calitate: căldură și afecțiune, limite clare și bine precizate;
- abordează relațiile cu copiii sau cu grupul de copii în mod nediscriminator, fără antipatii și favoritisme; observă, recunoaște și încurajează aspectele pozitive ale comportamentului copilului; nu judecă și nu etichetează copilul; negociază și oferă recompense copilului; formează la copil simțul responsabilității, asumarea consecințelor faptelor sale; transmite copilului prin mesaje verbale și nonverbale că este permanent alături de el; stabilește limite în relația cu copilul și se asigură că sunt acceptate de către acesta;
- sesizează conducerea/echipa pluridisciplinară din centru despre orice tentativă sau situație de abuz, neglijare sau exploatare a copilului;
- cunoaște și respectă procedurile de lucru prin care primește, înregistrează și participă la soluționarea sesizărilor și reclamațiilor din partea copiilor și a părinților;
- participă la ședințele periodice organizate la nivelul serviciului;
- răspunde pentru neîndeplinirea prerogativelor funcției, pentru orice abateri de la etica și deontologia profesională;
- îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin Hotărâri ale Consiliului Local, prin dispoziții ale DAS Târgu Mureș.
ATRIBUŢII:- muncitor I
1.respectă declarația de confidențialitate privitoare la datele despre copii și activitățile din centru;
2.respectă obligațiile asumate prin semnarea contractului individual de muncă;
3.respectă normele PSI și instrucțiunile de protecție a muncii sub semnătură proprie și participă la instruirea teoretică și practică;
4.colaborează și comunică cu toate serviciile din Direcția de Asistență Socială;
5.respectă prevederile legislației în vigoare din domeniul de activitate și acționează în conformitate;
6.respectă metodologia de lucru specifică și strategia serviciului din care face parte; asigură paza și ordinea în centru în timpul serviciului, controlează și supraveghează accesul persoanelor străine în unitate; asigură întreținerea și utilizarea în condiții adecvate a obiectelor / bunurilor existente în instituție; răspunde de informarea imediată a persoanelor responsabile privind orice defecțiune; răspunde de calitatea lucrărilor pe care le efectuează; la plecare din incinta centrului, indiferent de motiv, lasă echipamentul curat iar celelalte mijloace pe care le-a folosit în stare bună; nu execută nicio sarcină suplimentară legată de activitatea sa decât dacă ea vine de la persoanele autorizate și dacă vine pe cale ierarhică și se încadrează în prevederile legale.
7.respectă caracterul confidențial al informațiilor cu privire la activitățile specifice;
8.respectă Regulamentul de Organizare și Funcționare al D.A.S.;
9.răspunde pentru neîndeplinirea sarcinilor de serviciu, pentru orice abateri de la etica și deontologia profesională;
10.îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin Hotărâri ale Consiliului Local, prin dispoziții ale DAS Târgu Mureș .
BIBLIOGRAFIE
pentru concursul privind ocuparea postului vacant de referent IA, personal contractual,
pe perioadă nedeterminată la Centrul de Zi Rozmarin din cadrul Direcției de Asistență
Socială Târgu Mureș
- Legea nr. 292/2011, Legea asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare; Capitolele I-II; Capitolul III, secțiunea 1, secțiunea a 2-a; Capitolul IV, secțiunea 1, secțiunea a 2-a, Capitolul VII (art.1 – art.38, art.53 – art.78, art.128 – art.142);
- Legea nr. 272 din 21 iunie 2004, republicată, privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările și completările ulterioare;
- ORDIN nr. 27 din 3 ianuarie 2019, privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor.
- Ordonanța de Urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, partea a VI-a titlul III.
TEMATICA
pentru concursul privind ocuparea postului vacant de referent IA, personal
contractual, pe perioadă nedeterminată la Centrul de Zi Rozmarin din cadrul Direcției
de Asistență Socială Târgu Mureș
- Legea nr. 292/2011, Legea asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare; Capitolele I-II; Capitolul III, secțiunea 1, secțiunea a 2-a; Capitolul IV, secțiunea 1, secțiunea a 2-a, Capitolul VII (art.1 – art.38, art.53 – art.78, art.128 – art.142);
- Legea nr. 272 din 21 iunie 2004, republicată, privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările și completările ulterioare;
- ORDIN nr. 27 din 3 ianuarie 2019, privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor.
- Ordonanța de Urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, partea a VI-a, titlul III
BIBLIOGRAFIE
pentru concursul privind ocuparea postului vacant de inspector specialitate I, personal
contractual, pe perioadă nedeterminată, la Centrul de Zi Rozmarin din cadrul Direcției de
Asistență Socială Târgu Mureș
- Legea nr. 292/2011, Legea asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare; Capitolele I-II; Capitolul III, secțiunea 1, secțiunea a 2-a; Capitolul IV, secțiunea 1, secțiunea a 2-a, Capitolul VII (art.1 – art.38, art.53 – art.78, art.128 – art.142);
- Legea nr. 272 din 21 iunie 2004, republicată, privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările și completările ulterioare;
- ORDIN nr. 27 din 3 ianuarie 2019, privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor.
- Ordonanța de Urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, partea a VI-a titlul III.
TEMATICA
pentru concursul privind ocuparea postului vacant de inspector specialitate I, personal
contractual, pe perioadă nedeterminată la Centrul de Zi Rozmarin din cadrul Direcției de
Asistență Socială Târgu Mureș
- Legea nr. 292/2011, Legea asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare; Capitolele I-II; Capitolul III, secțiunea 1, secțiunea a 2-a; Capitolul IV, secțiunea 1, secțiunea a 2-a, Capitolul VII (art.1 – art.38, art.53 – art.78, art.128 – art.142);
- Legea nr. 272 din 21 iunie 2004, republicată, privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările și completările ulterioare;
- ORDIN nr. 27 din 3 ianuarie 2019, privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor.
- Ordonanța de Urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, partea a VI-a, titlul III.
Director Executiv
Rezultate proba scrisa-practica