SOCIAL ASSISTANCE DIRECTORATE TÂRGU MUREȘ
announces
Organisation of the examination for promotion in professional grade of civil servants.
The examination will take place at the Social Assistance Department of Targu Mures, Gheorghe Doja Street no. 9, on 10 iunie 2025, ora 1200, written test.
The interview will be held no later than 5 days after the written test.
Dosarele de înscriere se pot depune la sediul instituţiei în termen de 20 de zile de la data afişării anunţului pe pagina de internet a instituției, în perioada 15.05.2025 – 03.06.2025 şi vor conţine documentele prevăzute în OUG 121/2023.
The conditions for participation in the exam and the established bibliography are posted at the centre and on the dastgmures.ro website.
Contact details for receiving applications : Tîrgu Mureș, str. Gheorghe Doja nr.9, 0365-430859, ext.116, mihaela.plesa@tirgumures.ro, contact person Pleșa Mihaela, senior inspector.
Conditions for participation in the promotion examination
- have at least three years' seniority in the professional grade of the public office from which they are promoted;
- have obtained at least a "good" grade in the evaluation of individual performance in the last 2 years of activity;
- not have an unpaid disciplinary sanction under the terms of this Code.
BIBLIOGRAPHY
pentru promovarea în grad profesional superior la Compartiment strategii, programe,
proiecte și drepturile omului din cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
- The Constitution of Romania, republished, with subsequent amendments and additions;
- Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de
discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de Urgență nr.57/2019 privind Codul
administrativ, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.292/2011, Legea asistenței sociale, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare;
THEME
pentru promovarea în grad profesional superior la Compartiment strategii, programe,
proiecte și drepturile omului din cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș
1.Constituţia României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
2.Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor
de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
3.Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
4.Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de Urgență nr.57/2019 privind Codul
administrativ, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
5.Legea nr.292/2011, Legea asistenței sociale, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
Atribuţiile postului:*8)
Strategii/planuri de implementare
➢ Elaborează strategiile de dezvoltare ale Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș și a planurilor de implementare în concordanță cu strategiile naționale și regionale, în colaborare cu toate celelalte servicii din cadrul direcției;
➢ Propune, coordonează studii, cercetări în vederea analizei direcțiilor strategice, recomandare de planuri de implementare, eficientizare servicii asistență socială și servicii sociale ale direcției;
➢ Monitorizează implementarea strategiilor/planurilor de măsuri propuse și aprobate;
➢ Asigură sprijin serviciilor de specialitate pentru implementarea la nivelul local a strategiilor, programelor, proiectelor şi planurilor de implementare;
➢ Menține legătura permanentă cu serviciile din cadrul direcției pentru identificarea nevoilor,
actualizarea obiectivelor și măsurilor propuse în strategii și planuri de măsuri;
➢ Coordonează procesul de finanțare al asociațiilor și fundațiilor din domeniul asistenței sociale – contractarea serviciilor sociale în baza Legii 98/2016 a achizițiilor publice, subvenționarea asociațiilor și fundațiilor care înființează și administrează unități de asistență socială din bugetul Consiliului local Municipal Târgu Mureș în baza Legii 34/1998, finanțarea proiectelor de asistență socială în baza Legii 350/2005 privind acordarea de finanțări nerambursabile organizațiilor neguvernamentale;
➢ Elaborează, actualizează ori de câte ori este nevoie, respectiv ține evidența bazei de date ale organizațiilor neguvernamentale cu și/sau fără licență de funcționare, care desfășoară activități în domeniul asistenței sociale;
➢ Elaborarea și ținerea evidenței protocoalelor și convențiilor de colaborare cu organizațiile neguvernamentale și/sau alte persoane juridice în vederea desfășurării de activități în domeniul asistenței sociale;
➢ Coordonează voluntarii, respectiv stagiarii în cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș;
➢ Acordă servicii de consiliere/îndrumare persoanelor, respectiv organizațiilor neguvernamentale și altor persoane juridice care se adresează Compartimentului. Monitorizare / asigurarea calității serviciilor
➢ Colaborează în elaborarea planului şi strategiei anuale a activității de management al calității serviciilor de asistență socială și serviciilor sociale;
➢ Monitorizează menținerea calității serviciilor de asistență socială și serviciilor sociale prin
respectarea legislației specifice din domeniul social, dar și a standardelor de control intern managerial;
➢ Centralizează documentele justificative, fișe de evaluare/autoevaluare în vederea licențierii de către organismele de acreditare pentru serviciile sociale nou înființate și care nu au stabilit un coordonator;
➢ Colaborează cu organismele de certificare / licențiere în cadrul proceselor de certificare / acreditare desfășurate de către acestea;
➢ Colaborează cu toate serviciile și compartimentele în vederea creșterii calității serviciilor, precum și cu responsabilul pentru Audit Public Intern în vederea programării auditurilor interne în domeniul calității și/sau ISO, dacă e cazul, în vederea certificării/recertificării de către organismele acreditate;
➢ Întocmește rapoarte de evaluare cu recomandări de îmbunătățire a activității compartimentelor / unităților evaluate în vederea creșterii calității serviciilor furnizate; Proiecte din fonduri nerambursabile
➢ Identifică programele de finanțare naționale și internaționale în conformitate cu strategia de dezvoltare și planul de implementare al direcției, stabilește în acord cu Directorul Executiv posibilitatea și maniera atragerii de fonduri;
➢ Coordonează accesarea de fonduri nerambursabile pentru proiecte ce vizează grupurile defavorizate, zonele marginalizate, infrastructura instituției și a serviciilor sociale;
➢ Coordonează și/sau elaborează proiecte cu finanțare de la bugetul local, de stat sau internațional din fonduri nerambursabile, pentru realizarea programelor de protecție şi asistență socială, servicii sociale și infrastructura socială;
➢ Desfășoară activități legate de managementul programelor şi proiectelor aflate în derulare; asigură monitorizarea etapelor de implementare și post-implementare proiecte;
➢ Centralizează și ține evidența tuturor proiectelor pe care le derulează Direcția de Asistență Socială Târgu Mureș;
➢ Realizează în colaborare cu celelalte compartimente ale direcției, materiale necesare promovării activității acesteia în derularea unor proiecte în domeniul asistenței sociale, protecția copilului, persoanelor vârstnice și cu handicap;
➢ Colaborează cu organizațiile neguvernamentale și/sau alte persoane juridice care desfășoară activități în domeniul asistenței sociale pentru derularea în parteneriat a proiectelor, schimb de experiență, informare şi bune practici;
➢ Colectează și analizează date, statistici rezultate din implementarea proiectelor și se asigură de înregistrarea și transmiterea lor către cei interesați; planifică calendare de derulare ale proiectelor și redactează rapoartele proiectelor, acolo unde este cazul;
➢ Elaborează propuneri privind sustenabilitatea proiectelor implementate, precum și integrarea în activitatea generală a direcției, precum și asupra funcționarii Compartimentului;
➢ Elaborarea, revizuirea și respectarea procedurilor operaționale pentru activitățile specifice compartimentului;
➢ Elaborarea, revizuirea și respectarea măsurilor stabilite pentru atenuarea riscurilor aferente activităților compartimentului;
➢ Întocmirea referatelor de necesitate, a caietelor de sarcini și a referatelor de plată necesare achizițiilor de servicii de specialitate și altor achiziții de bunuri, servicii și lucrări ce revin compartimentului;
➢ Îndeplinește orice alte îndatoriri reieșite din legi, hotărâri de Guvern sau alte acte normative, din hotărârile Consiliului Local Municipal şi Dispoziţii de Director.
Executive Director




